SVĒTDIEN,
20.10 pl.12.00 - 15.00
12.00
- 15.00 Mats Adamss (Lielbritānija): Blast Theory
izrāžu videoprezentācija un diskusija.
Blast
Theory ir četru cilvēku grupa no Lielbritānijas, kuri veido
izrādes- performances teātros, klubos, galerijās un ielās. Savos
darbos tā apskata mediju piesātināto pasauli, kurā valda popkultūra.
Izrādēs tiek izmantots video un datori, sadarbojoties ar radošiem visu
nozaru cilvēkiem, no DJ-iem līdz dejotājiem, no CD-ROM dizaineriem līdz
popmūzikas klipu režisoriem.
www.blasttheory.co.uk
Mats iepazīstinās
ar grupas darbu un mediju tehnologījām izrādēs, izmantojot darbu video
fragmentus. Uz diskusiju aicināti gan vietējie teātra un mediju mākslinieki,
gan organizācijas un firmas, kas izīrē tehniku teātriem. Diskusijas
mērķis līdz ar to ir ne tikai iepazīties ar interesantiem paņēmieniem,
bet arī apspriest tehniskās iespējas veidot multimediālas izrādes Latvijā
un iepazīstināt māksliniekus ar "tehnikas īpašniekiem".
Grupu "Blast
Theory" (www.blasttheory.co.uk)
1991.gadā izveidoja trīs draugi, kas kopā strādāja vienā kinoteātrī.
vācu teātra žurnāls "Theater der Zeit" atzinis par
šībrīža inovatīvāko multimediālo britu grupu, tā saņēmusi virkni balvas
par darbu ar mediju tehnoloģijām. Viņi vienmēr izrādēs izmantojuši datorus,
lai sasniegtu mērķus, kas citādāk nebūtu iespējami izrādē. Izrādes balansē
starp izdomātu un reālu notikumu, kurā skatītāji bieži vien tiek iesaistīti.
|
"Desert
Rain" (1991 - 2001)
Viens no sarežģītākajiem un pārsteidzošākajiem darbiem lieliski
raksturo šībrīža norises mākslā, kuras bieži vien līdzinās zinātniskam
eksperimentam Izrādes sagatavošanai un īpaši izpētei par projicēšanu
uz ūdens ekrāniem tika piešķirta stipendija, to sponsorēja Agfa,
Ilford Imaging un Sony, tās producēšanā apvienojās NOW
festivāls, vairāki Eiropas multimediju centri, un teātra skatuves,
piesaistot virkni vietējos un starptautiskos fondus. Radītāji bija
"Blast Theory" kopā ar Notingemas Universitātes
Datorzinātņu fakultāti. |
Skatītājs uzvelk
īpašu tērpu un ienirst virtuālā pasaulē, kas tiek projicēta uz ūdens
ekrāna un līdzinās datorspēlei ar moteļiem, tuksnešiem un pazemes bunkuriem.
Stāvot uz īpaša paliktņa skatītājs-dalībnieks var pārvietoties virtuālajā
pasaulē, satiekot citus dalībniekus, aktierus. Viņiem jāizpilda dotais
uzdevums un jāizkļūst ārā.
"10 Backwards"
(1999)
Skatuves izrāde un videofilma par sievieti, kura ceļo laikā. Izrādē
izmantotas videoprojekcijas.
Izrāde apskata mūsu priekšstatus par nākotni. Viņa dodas desmit gadu
tālā nākotnē. Pabijusi tur stundu, viņa atgriežas tagadnē, bet nespēj
tikt vaļā no nepārtrauktas deja vu ("reiz jau pieredzēts")
sajūtas. Viņa cenšas cīnīties ar šo situāciju starp uzliesmojošiem ieročiem,
video ainām un agrīno tehno.
"Safehouse"
(1997)
Blast Theory aktieri intervē 85 cilvēkus par to, cik lielā mērā
cilvēku nolaupīšana ienāk mūsu dzīves dažādās jomā - kultūrā, politikā,
u.c.
Virkne ar telpām, skatītājs ieiet vienā no tām un tikai tad ja piekrīt
video-intervijai var turpināt apskatīt izstādi, kuras pēdējā telpā kurā
var noskatīties paša un citu apmeklētāju intervijas.
"Atomic
"(1997)
Izrāde galerijā, kura radīta Berlīnes Bethanien Mākslas mājas
atvērto durvju dienai par attiecībām starp sabiedrisko gaumi, piem.
mūzikā un personīgo izturēšanās stilu. Cik daudz var uzzināt vērojot
cilvēku stila izpausmes.
Par šo pašu tēmu vēlāk tika izveidota arī instalācija, kura norisinājās
kā anonīma iespēja skatītājiem intervēt vienam otru divās ar video savienotās
kabīnēs. Izstādes apmeklētāji varēja uzdot jautājumus, atbildēt vai
slepus noklausīties. Jautājumi tika uzdoti par gaumes un stila vizuālo
izpausmi, īpaši mūzikā, un personīgo gaumi.
"Kidnap"
(1998) un "Kidnap Blipvert" (1997)
1998.gadā Blast Theory izsludināja loteriju, kuras vinnētāji
varēja kļūt par nolaupīšanas upuriem. Uz labu laimi tika atlasīti desmit
finālisti, kuri tika pastāvīgi novēroti. Divi uzvarētāji kādu dienu
skaidrā dienas laikā tika nolaupīti un uz 48 h ieslēgti slepenā vietā.
Viss notiekošais tika translēts internetā un skatītāji varēja kontrolēt
novērošanas kameras leņķi, kā arī čatot ar ieslodzītajiem. Pēc
tam ieslodzītie tika izlaisti ārā un iztaujāti preses konferencē.
Sagatavošanas procesā tika izveidots 45 sekunžu garš videorullītis "Kidnap
Blipvert", ko demonstrēja kinoteātros, dodot skatītājiem iespēju
pieteikties loterejai.
Vairāk info
"Something
American"
Skatuves izrāde par Ameriku un tās populāro kultūru un politiku no britu
viedokļa.
Uz skatuves stāv drukns pusmūža vīrs Ņujorkas policistu uniformā. Viņš
runā ar izteiksmīgu amerikāņu akcentu un stāsta par spēka sajūtu un
savām seksuālajām fantāzijām. Viņš pat parāda piecas savas mīļākās eksplozijas.
Vīrs, kurš jūtas brīvi.
Panorāmas ainava
fonā sāk ņirbēt un pārvērsties dzīvē. Diapozitīvi un karikatūru videoprojekcijas,
saukļi un Amerikas ainavas pārklāj skatuvi.
Ikonu slāņi, zemsvītras piezīmes, karikatūrām raksturīgie teksta "burbuļi"
saplūst nepārtraukti mainīgā elektroniskā ziņojumu dēlī.
Izrāde apskata Amerikas
tēlu, kāda tā tiek mums rādīta skatoties no viena vīra viedokļa. Viņam
un varbūt arī mums, tā ir nebeidzama cerību un vardarbības ainava.
Ideja par novērošanu
no attāluma kļūst par metaforu mūsu attieksmei pret Ameriku.
"Invisible
Bullets"(1994)
Izrāde-installācija, kura izrādīta gājēju kvartālos Londonā, Notingemā,
Hildesheimē.
Izrāde pievēršas
mūsdienu apsēstībai ar noziegumu atklāšanu un rāda sprāgstošu ložu izmēģinājumus,
kurus veic filmu specefektu kompānija.
Izrādes laikā atkal un atkal tiek izspēlēta slepkavība, katru reizi
mainot prezentācijas metodi: dažreiz upuri, tērpti ikdienas džemperos,
tiek nogalināti it kā nejauši, citreiz tā ir psihotiska slepkavība ar
upuri apakšveļā.
uz
sākumu atpakaļ
|