English

RAKSTI
BRĪVAJAM
FORUMAM
 
 
Saņem ziņas e-pastā
 
 
 

KOMPĀNIJAS

   
ASV
New York City Players, Ņujorka
The Wooster Group, Ņujorka

BULGĀRIJA
Triumviratus group, Sofija
Legal Arts Centre, Sofija
Gaļins Stoevs
Gaļina Borisova

BEĻĢIJA
Jose de Paus
Needcompany, Brisele
Ultima Vez, Brisele

FRANCIJA
Ēriks Lakaskāde

HORVĀTIJA
Bobo Jelcičs un Nataša Rajkoviča

IGAUNIJA
Von Krahl teātris, Tallina

ITĀLIJA
Societas Raffaello Sanzio
Teatrino Clandestino, Boloņa

KRIEVIJA
Jevgēņijs Griškovecs

LIELBRITĀNIJA
Forced Entertainment, Šefīlda
Blast Theory, Londona

LIETUVA
Oskara Koršunova teātris
Eimunta Ņekrošus teātra studija Meno Fortas

NĪDERLANDE
Doegtroep, Amsterdama
Stuffed Puppet Theatre
Toneelgroup Amsterdam, Amsterdama

NORVĒĢIJA
Bak-truppen, Bergena

SOMIJA
Teātris Q-Teatteri, Helsinki
Kajāni pilsētas teātris, Kajāni

VĀCIJA
Ksavjē Leruā

ZVIEDRIJA
Cirkus Cirkor, Norsborga


ASV

New York City Players, Ņujorka
New York City Players ir teātra grupa, kuras vadītājs ir režisors un dramaturgs un arī komponists Ričards Maksvels (Richard Maxwell). Maksvels tiek raksturots kā "neandertāliešu teātra izgudrotājs." Viņa izrādes ir tiešas un komiskas pateicoties to arhaiskumam. Interešu lokā ir sabiedrības zemāko slāņu cilvēki, kuru dzīve zem ekonomisko un sociālo apstākļu spiediena koncentrējusies uz pāris eksistenciāliem pamatjautājumiem.
http://www.nycplayers.org

uz augšu

The Wooster Group, Ņujorka
The Wooster Group ir mākslinieku grupa, kura jau 25 gadus darbojas gan teātrī, gan citos medijos. Režisores Elizabetes Lekomptes (Elizabeth LeCompte) vadībā, sadarbojoties ar dažādiem māksliniekiem, grupa radījusi gan teātra izrādes, gan kino un videofilmas, radioizrādes un dejas izrādes. Saglabājot pastāvīgu ansambli, The Wooster Group radījusi jaunas teātra formas un tehnikas, sekojot līdzi mūsdienu kultūras attīstībai un atspoguļojot to. Teātra izrādes tiek konstruētas kā pretnostatītu elementu montāža: radikāli gan modernu, gan klasisku tekstu iestudējumi, jaunradīti materiāli, filmas un video, deja un kustība un arhitektoniski būvēta scenogrāfija. The Wooster Group ir pionieri ieviešot tehnoloģiski sarežģītu skaņas, filmas un video izmantojumu mūsdienu teātrī un ar savu darbu ietekmējot veselu teātra mākslinieku paaudzi. Grupas darbs ir unikāls arī ar to, ka piesaistījis ne tiukai teātra mīlotājus, bet arī citu mākslas disciplīnu pārstāvjus un entuziastus, piem. no dejas, glezniecības, mūzikas, video un filmu jomām.
Grupas darba vieta ir The Performing Garage Soho, Ņujorkā.
http://www.thewoostergroup.org

uz augšu


BULGĀRIJA

Triumviratus group, Sofija
Triumviratus group - viena no interesantākajām Bulgārijas mākslas grupām, kura ne tikai iestudē teātra izrādes, bet darbojas arī literatūrā, videoārtā un radio. Grupu 1994.gadā izveidojuši Javors Gardevs (1972, Javor Gardev) - viens no starptautiski zināmajiem un inovatīvi strādājošiem jaunajiem bulgāru režisoriem, dramaturgsGeorgijs Teņevs (Georgi Tenev), un scenogrāfs Nikola Toromanovs (Nikola Toromanov). Izrādēs Triumviratus papildina teātra tekstu ar rituālu un horeogrāfiju un to mērķis ir drīzāk alūzija un suģestija, nevis naratīva. Vienā no saviem manifestiem grupa iestājas par "ekstātiskā" teātra atdzimšanu, kuram būtu jāglābj modernais teātris.
www.triumviratus.org

uz augšu

Legal Arts Centre, Sofija
Legal Arts Centre - pirmā neatkarīgā un pirmā sieviešu teātra grupa Bulgārijā, kurā darbojas režisore Dessislava Špatova (Dessislava Shpatova) un aktrise Snežina Petrova (Snejina Petrova). 2003. gadā iestudētā izrāde "Kalpones" ar video izmantojumu dzīvajā izrādē piedalījusies Varnas teātra festivālā (Papildus informācija info:
http://www.bat-theatrefest.org/en/program_en.html)

uz augšu

Gaļins Stoevs
Gaļins Stoevs (Galin Stoev) - viens no starptautiski zināmākajiem jaunajiem bulgāru teātra režisoriem (1969), kurš mācījies ne tikai Nacionālajā Teātra un Kinomākslas akadēmijā Sofijā, bet regulāri izglītojies citās valstīs - 2001/2002. gadā bijis Zolitūdes pils akadēmijas rezidents (Akademie Schloss Solitude) Vācijā, bijis Sorosa fonda stipendiāts Bohumas Starptautiskajā teātra akadēmijā, apmeklējis Kabuki meistarklasi Londonā, saņēmis Britu padomes stipendiju teātra režijas un menedžmenta kursam Šefīldā. Strādājis kopā ar Pēteru Sellaru un Robertu Sturuā Ziemeļjorkšīras teātra pirmajā Eiropas režisoru skolā Līdsā. Piedalījies arī Londonas Nacionālā karaliskā teātra apmaiņas programmā. Gaļins Stoevs regulāri iestudē izrādes Bulgārijas Nacionālajā teātrī Sofijā ("Arkādija", "The Runaway Plane", "Kaukāza krīta aplis", " Madame de Sade"), strādājis arī "Teātrī 199" Sofijā ("Vagīnas monologi"), kā arī bijis režisors starptautiskām koprodukcijām ("Antigone tehnozemē" - Berliner Festspiele un Maķedonijas Nacionālā teātra koprodukcija). Inscenējis arī jaunā krievu dramaturga Viripajeva darbus "Skābeklis" u.c.
Papildus informācija: http://www.canvasmanagement.com/eng/artisti/stoev/stoev_gen.htm

uz augšu

Gaļina Borisova
Gaļina Borisova (Galina Borissova) - viena no interesantākajām bulgāru mūsdienu dejas horeogrāfēm, kuras vārds pazīstams arī ārpus
Bulgārijas. 2003. gadā tapusi Red House kultūras un debašu centra un vairāku starptautisku koproducentu producēta izrāde "Alfrēda labākie draugi" (Alfred`s best friends), kuru izpilda tikai vīrieši un kura veltīta vīriešu spēkam, skaistumam un draudzībai.
Tuvāka info Red House mājas lapā pie projektiem: http://www.redhouse-sofia.org
Gaļinas Borisovas dejas kompānija ir starptautiska un izrādes lielākoties producē vairāki starptautiski producenti. 1998. gadā ieguvusi Starptautisko Amerikas dejas festivāla balvu par izrādi "Bezgalīgais stāsts", 1996. gadā uzvarējusi Groningenas (Nīderlande) Starptautiskajā horeogrāfu konkursā. Viņas izrādes rādītas Holandē, Vācijā, Polijā, Igaunijā, Zveidrijā, Čehijā un ASV. Izrādes: "Ataraxia", "Razstroistvo", "La Sonnambula" (papildus informācija http://www.czechcenter.com/CentralStationDance.htm)
E-pasts: galinaborissova@hotmail.com

uz augšu


BEĻĢIJA

Jose de Paus
Jose de Paus (1952) ir aktieris, teātra un kino režisors, rakstnieks. Studējis Briseles Karaliskajā Konservatorijā. 1977. gadā piedalījies teātra trupas Radeis un mākslinieku apvienības Schaamte (no kuras vēlāk izveidojās Kaaitheater) dibināšanā. Kopš tā laika Paus ir sadarbojies ar daudziem izciliem flāmu aktieriem, māksliniekiem, teātra un kino režisoriem (Dominique Deruddere, Marc Didden) un komponistiem (Peter Vermeersch). Kopš 1999. gada režisors darbojas teātrī “Victoria” Ģentē, regulāri piedalās televīzijas projektos un filmās. 2000. gadā viņš tika apbalvots ar Océ balvu par ievērojamiem sasniegumiem mākslā. Kopš 2000. gada jūlija ir Het Net (Brige) mākslinieciskais vadītājs. Grāmatā Werk Paus iepazīstina ar savu dzīvi un darbu.
2003. gada Homo Novus festivālā Jose de Paus viesojās ar Viktorijas teātra producēto izrādi "Ubung".
www.victoria.be

uz augšu

Needcompany, Brisele
Needcompany - viena no Eiropas prominentākajām teātra grupām. Needcompany nereti tiek dēvēta par beļģu kultūras vēstnesi, jo tās vārds ir simbols 80. gadu flāmu teātra un dejas mākslas avangardam un ekspansijai. 80. gadu vidū vairāki flāmu izcelsmes mākslinieki ieguva starptautisku slavu, radīdami jaunu priekšstatu par flāmu skatuves mākslu un māksliniekiem - augsti profesionāli dažādu nacionalitāšu mākslinieki, kas radoši izpaudās vairākās jomās. Starp tādiem māksliniekiem minami horeogrāfi Anne Terēza de Kersmakere un Vims Vandekebijs, kā arī Needcompany līderis režisors Jans Lauers (Jan Lauwer). Needcompany ir ietekmējusi teātra virzību. Needcompany izrādes ir ļoti vizuālas, ko var skaidrot ar režisora gleznotāja izglītību, tomēr arī mūzika un valoda ir tikpat nozīmīgas. Lauersa darbi ir ekstraordināri un inteliģenti.
www.needcompany.org

uz augšu

Ultima Vez, Brisele
Ultima Vez ir divpadsmit jaunu mākslinieku, aktieru un tehnisko un administratīvo asistentu grupa, kura darbojas režisora Vima Vandekebisa vadībā (Wim Vandekeybus). Vims Vandekebiss pats ir režisors, horeogrāfs, aktieris, fotogrāfs, kurš savulaik strādājis kopā ar Janu Fabru. Viņa pirmā izrāde notika 1987. gadā un tika raksturota kā "nežēlīga dejas un mūzikas konfrontācija". Grupa veidojusi gan dejas izrādes, gan dejas filmas un teātra izrādes. Viņu darbu raksturo spēcīga fiziskās kustības valoda, kuru var apgūt arī Ultima Vez sniegtajās meistarklasēs.
http://www.ultimavez.com

uz augšu


FRANCIJA

Ēriks Lakaskāde
Normandijas Nacionālā Dramatiskā centra (Centre Dramatique National de Normandie) vadītājs režisors Eriks Lakaskāde ir dzimis 1959. 1983. gadā kopā Giju Alušeri nodibina teātri Ballatum. Iestudē gan klasiku (Sofokls, Marivo, Čehovs), gan modernās dramaturģijas darbus. Veidojis triloģiju pēc Rasina un Klodēla darbiem “Dzīvei, nāvei” (à la vie, à la mort).
Viesojies Homo Novus 2001 ar Antona Čehova lugas iestudējumu "Kaija". “Kaija” ir pēc krievu klasiķa veidotās triloģijas pēdējā daļa. Kopumā to sastāda vēl agrīnās Čehova lugas “Ivanovs” un pēdējās lugas “Trīs māsas” versijas.
www.cdn-normandie.com

uz augšu


HORVĀTIJA

Bobo Jelcičs un Nataša Rajkoviča
Režisors Bobo Jelcičs (Bobo Jelcic) un dramaturģe un rakstniece Nataša Rajkoviča (Natasa Rajkovic) kopā strādā kopš 1993. gada un ir starptautiski atzīti horvātu teātra mākslinieki. Pirmās izrādes bija Boto Štrausa "Die Fremdenführerin", Aržūni "Die Garagen" un Boto Štrausa "Voiceks". Kopš 1996. gada gan raksta, gan iestudē savas izrādes, meklējot mūsdienīgu alternatīvu klasiskajām un konceptuālajām teātra formām. Viņu centienu pamatā ir vēlme "aktualizēt" teātri, padarot to skatītājam tikpat intresantu kādi citi mūsdienu mediji, kas šķiet konkrētāki, dinamiskāki un tuvāki realitātei. Viņu oriģinālais izteiksmes veids balstās uz asu ikdienas dzīves vērojumu, kā arī uz savdabīgu darbu ar aktieriem. Mijiedarbība ar katru aktieri individuāli ir tieša un intensīva, pie tam strādāts tiek arī ar katra aktiera ārpustēla personību. Izrādē Promotranja (Novērojumi) izmantoti divu rakstnieku un aktieru personīgie stāsti; savukārt izrādēm Usporavanja (Palēnināšanās) un Nesigurna prica (Apšaubāms stāsts) pamatā ir nepabeigtas sarunas, banālas situācijas, minimālistiska dekorācija un pārsteidzoša vienkāršība attēlojot teātra dzīvi, dzīvi teātrī un teātri dzīvē. Šie divi iestudējumi Horvātijā saņēmuši vairākas balvas.

uz augšu


IGAUNIJA

Von Krahl teātris, Tallina
Pirmo privāto Igaunijas teātri 1992. gadā izveidoja grupa cilvēku, kas interesējās par netradicionālu, multimediālu teātri. Šī pati grupa Pētera Jalakas vadībā izveidoja alternatīvo teātra festivālu Baltoscandal.
Von Krahl teātris ir arī pirmā black-box skatuve Igaunijā ar 150 skatītāju vietām. Kopš 1998. gada teātrim ir sava 5 cilvēku teātra trupa, tomēr skatuve tiek izmantota gan viesizrādēm, gan nelieliem operas un dejas iestudējumiem. Von Krahl teātris ir eksperimentālākais un visaktīvākais starptautiski strādājošais Igaunijas teātris.
Mākslinieciskais vadītājs ir Pēters Jalakas, izpilddirektors - Prits Rauds.
Adrese: Rataskaevu 10, Tallinn 10123, Estonia
Tel: +372 6269090; +372 6269091
Fakss: +372 6269099
E-pasts: info@vonkrahl.ee
http://www.vonkrahl.ee/et/start

uz augšu


ITĀLIJA

Societas Raffaello Sanzio
Itāļu avagarda teātra grupu Societas Raffaello Sanzio dibinājuši Romeo Kasteluči (Romeo Castellucci) Hiāra Džuidi (Chiara Guidi) un Klaudija Kasteluči (Claudia Castellucci) 1981. gadā. Viņi veido provokatīvas, vizuāli spēcīgas un oriģinālas izrādes, daudz eksperimentējuši strādājot ar skolām un nodarbojušies ar pētījumiem. Societas Raffaello Sanzio teātris apvieno visas mākslas.
Grupa izdevusi arī vairākas grāmatas par teātra teoriju, pieminēšanas vērta ir "The Theatre of the Societas Raffaello Sanzio".
http://www.raffaellosanzio.org

uz augšu

Teatrino Clandestino, Boloņa
Teatrino Clandestino - viena no jaunajām un Eiropas festivālos bieži redzamajām itāļu grupām. Tās nosaukums nozīmē "mazs slepens teātrītis" un tas dots pirmajai mēģinājumu studijai, kurā 1990. gadā sāka strādāt Boloņas Drāmas akadēmijas aktieri. Kopš 1993. gada grupas māksliniecisko virzību nosaka aktieri Fiorenca Menni (Fiorenza Menni) un Manuels Markučio (Manuel Marcuccio) un dramaturgs un režisors Pjetro Babīno (Pietro Babina). Paralēli visi darbojas arī citās grupās, kā, piem., iestudē izrādes kopā ar jauno itāļu grupu "Fanny & Alexander", organizē teātra festivālus un teātra meistarklases bērniem.
http://www.teatrinoclandestino.org

uz augšu


KRIEVIJA

Jevgēņijs Griškovecs
Dramaturgs, aktieris un režisors Jevgēņijs Griškovecs (1967) no Kaļiņingradas beidzis Filoloģijas fakultāti Kemerovā. 1991. gada nodibinājis teātri Loža, kur septiņu gadu laikā iestudējis desmit izrādes. Pirmoreiz Rīgā viesojies ar monoizrādēm "Vienlaikus" un "Kā es apēdu suni" 2000. gada maijā Starptautiskā eksperimentālā skatuves mākslas festivāla Homo Alibi laikā. Kritikās viņš tiek dēvēts par "jauno sentimentālistu", iemantojis nedalītu popularitāti, un ar viesizrādēm un lekcijām par dramaturģiju viesojas visā Eiropā. Savās lugās runā par indivīda un apkārtējās pasaules attiecībam, nebaidoties banālas lietas pārvērst humānisma un sirsnēbas atklāsmēs.
www.odnovremenno.ru

uz augšu


LIELBRITĀNIJA

Forced Entertainment, Šefīlda
Forced Entertainment ir starptautiski slavena britu mākslinieku grupa, kas kopš 1984. gada rada teātra izrādes un performances, kā arī strādā ar digitālajiem medijiem, video un instalācijām. Savos darbos viņi apskata vairākas tēmas un domas par identitāti, valodu, teatralitāti, mīlestību, pilsētu un atmiņu. Grupa uzstājas gan teātra zālēs, gan publiskās telpās un mākslas galerijās un par galveno savas darbības mērķi uzskata provokatīvas un izaicinošas mākslas radīšanu.
www.forced.co.uk

uz augšu

Blast Theory, Londona
Blast Theory ir viena no vadošajām un inovatīvākajām Lielbritānijas mākslinieku grupām, kas projektos izmanto jaunās tehnoloģijas.
Viņi veido interaktīvas performances, installācijas, video un jauktas realitātes projektus.
Festivālā Homo Alibi 3.0 viesojās Mats Adams (Matt Adams) no Blast Theory un videoprezentācijā iepazīstināja ar grupas darbību.
http://www.blasttheory.co.uk

uz augšu


LIETUVA

Oskara Koršunova teātris
1990. gadā divdesmit vienu gadu vecais Koršunovs iestudēja savu pirmo darbu, spilgti pieteikdams jaunas režisoru paaudzes ienākšanu Lietuvas teātrī. Izrāde uzreiz ieguva starptautiskus panākumus (Edinburgas Starptautiskā teātra festivāla balvu "Fringe Feast") un pavēra durvis uz Rietumiem. Koršunova teātris apvieno profesionalitāti, provokāciju un estētisku izaicinājumu un līdztekus Ņekrošum ir starptautiski zināma Lietuvas teātra zvaigzne.
Juridiski OKT (Oskaro Korsunovo Teatras) dibināts 1998. gadā, kad beidzot valsts kultūrpolitika pieļāva neatkarīgu teātru dibināšanu.
Vadītājs: Oskars Koršunovs (Oskaras Korsunovas)
Izpilddirektors Mārtins Budraitis (Martynas Budraitis), E-pasts: martynas@okt.lt
Starptautisko projektu menedžere: Audra Zukaitīte (Audra Zukaityte), E-pasts: audra@okt.lt
Oskaras Korsunovas Theatre
Adrese: Gedimino pr. 4, Vilnius 2600, Lithuania
Tel: +370 2 610015;
Tel/fakss: +370 2 611877,
www.okt.lt

uz augšu

Eimunta Ņekrošus teātra studija Meno Fortas
Eimunts Nekrošus (1952) beidzis Lunačarska Teātra institūtu Maskavā (1978). No 1978. lidz 1979. gadam strādā Valsts Jaunatnes teātrī Viļņā, pēc tam gadu – Kauņas Drāmas teātrī. 1980. gadā mākslinieks atgriežas Jaunatnes teātrī, kur iestudē vairākas izcilas izrādes. Visi Nekrošus iestudējumi saņēmuši apbalvojumus dažādos teātra festivālos Lietuvā un Baltijā, kā arī ar panākumiem piedalījušies starptautiskos festivālos. Kopš 1998. gada Nekrošus ir mākslinieciskais vadītājs paša dibinātajā teātra studijā Meno fortas (Mākslas forts jeb cietoksnis).
Adrese: Bernardinų 8/8, Vilnius 2001, Lithuania
Tel: +370 5 268 58 16
Fakss: +370 5 268 58 17
E-pasts: info@menofortas.lt
www.menofortas.lt

uz augšu


NĪDERLANDE

Doegtroep, Amsterdama
1975. gadā dibinātā holandiešu kompānija slavena ar savām vērienīgajām vizuālajām izrādēm, kas notiek gan pilsētvidē, gan teātra zālēs. Izrādēs tiek izmantotas videoprojekcijas, aktierdarbs un mūzika, bet visai maz teksta. Norises vietai, tās vēsturei un sociālajam kontekstam bieži vien ir noteicošā un inspirējošā loma izrādē. Pēdējās izrādes tapušas Francijas Alpos, kuģu dokos Amsterdamā, Maskavas Sarkanajā laukumā, bet dažas izrādes iestudētas arī teātros. Tomēr arī šajā gadījumā katrs teātris tiek uztverts kā īpaša norises vieta un izrāde tiek veidota un piemērota īpaši šim teātrim. Ziemas mēnešos grupa nododas pētījumiem un eksperimentiem, kuru rezultātā tiek rādītas virkne nelielas darbu prezentācijas Dogtroep darbnīcā Amsterdamā.
http://www.dogtroep.nl

uz augšu

Stuffed Puppet Theatre
Stuffed Puppet Theatre 1976. gadā dibinājis Nevils Tranters (Tuvomba, Austrālija), kurš teātra mākslu apguvis Kvīnslendā pie amerikāņu režisora Roberta Gista. Pēc diviem gadiem, ar savu teātri veiksmīgi piedalījies Ākstu festivālā Amsterdamā, viņš pārceļas uz Nīderlandi. Tieši Nīderlandē izveidojas viņa vizuālais un emocionālais leļļu teātris pieaugušajiem, kurā darbojas tikai pats Nevils Tranters un cilvēka auguma lelles. Nedaudzos scenogrāfijas elementus papildina izmeklēta mūzika, gaismas un skaņa.
2001. gada Homo Novus programmā tika rādīta N.Trantera izrāde "Re: Frankenšteins"
http://stuffedpuppet.nl

uz augšu

Toneelgroup Amsterdam, Amsterdama
Toneelgroep Amsterdam ir viena no lielākajām un vadošā Nīderlandes repertuārteātra kompānija, kura rezidē Amsterdamas Pilsētas
teātrī. Tajā ir apm. 20 aktieru. 15 gadus tās mākslinieciskais vadītājs bija Gerardjan Rijnders, bet kopš 2001. gada kompānijas
direktors ir beļģu režisors Ivo van Hove. Viņaprāt teātra vara ir cilvēku rīcības motīvu, instinktu, baiļu un utopiju izzināšana.
Teātrim nav jāmaina realitāte, bet gan jāmēģina uz brīdi apstādināt ikdienas tempu, piedāvājot dažādus viedokļus diskusijai.
Kompānijas mākslinieciskā vīzija ir veidot daudzveidīgu repertuāru strādājot ar labākajiem mūsdienu māksliniekiem.
Toneelgroep Amsterdam strādājusi arī ar viesrežisoriem Pierre Audi (Nīderlandes opera) and Ola Mafaalani, kā arī ar citu jomu māksliniekiem, piem. horeogrāfiem Vimu Vandekebisu (Wim Vandekeybus) un Emio Greko (Emio Greco), mākslinieku Ernoutu Miku (Aernout Mik), kinorežisoru Sirusu Frišu (Cyrus Frisch) un mūziķiem Hariju de Vitu (Harry de Wit) un Štefu Kamilu Kārlensu (Stef Kamil Carlens).
http://www.toneelgroepamsterdam.nl

uz augšu


NORVĒĢIJA

Bak-truppen, Bergena
Bak-truppen ir viena no slavenākajām un skandalozakajām "jaunā viļņa" teātra grupām Norvēģijā: viņu izrādes ir filosofiski
hepeningi, akcijas, kuru norisē ir svarīgs ne tikai jocīgais ne-lineārais stāsts, ko Bak-truppen "stāsta" skatītājiem, bet arī
tas, kur un kam šis stāsts tiek stāstīts (Norvēģijas ziemeļos zvejas laivā vai privātā dzīvoklī, vai starp govīm pļavā). Viņi tiek
dēvēti par "ambientā teātra izgudrotājiem" un par "party performance dibinātajiem"
2001. gada Homo Novus Bak-truppen piedalījās ar izrādi "Eiro-eh?"
www.baktruppen.org

uz augšu


SOMIJA

Teātris Q-Teatteri, Helsinki
Neatkarīgu aktieru dibināta neatkarīga teātra kompānija un teātra skatuve. Grupā, kuru varētu dēvēt arī par producentu apvienību,
ir 45 biedri - aktieri, režisori, kostīmmākslinieki, scenogrāfi, dramaturgi, teātra tehniķi, fotogrāfi, grafiskie dizaineri.
Kompānija producējusi apm. 30- izrādes, vienu īsfilmu, pāris raidlugas un bijuši mākslas filmas koproducenti.
Q-teatteri ir sava mazā zāle ”Puoli-Q”.
Jukka Hytti
Adrese: Q-teatteri, Tunturikatu 16, 00100 Helsinki, Finland
Tel: +370 2 610015;
Tel: +358 50 359 0861
Fakss: +358 9 4542 1312
E-pasts: baltic.circle@Q-teatteri.fi
www.q-teatteri.fi

uz augšu

Kajāni pilsētas teātris, Kajāni
Neliels Ziemeļsomijas pilsētas Kajāni teātris. Kopš 2001. gada Kajāni pilsētas teātra vadītājs ir šībrīža somu režijas zvaigzne

Kristiāns Smeds (1970).
2003. gadā Kajāni teātris viesojās festivālā Homo Novus 2003 ar izrādi "Voiceks".
www.kajaaninteatteri.fi

uz augšu


VĀCIJA

Ksavjē Leruā
Ksavjē Leruā (Xavier Le Roy) tiek uzskatīts par vienu no neparastākajiem eksperimentētājiem dejā. Viņš dzimis Francijā 1963. gadā,
studējis bioķīmiju Monpeljē Universitātē un pēdējo trīs studiju gadu laikā sācis nodarboties ar deju. Pēc doktora grāda iegūšanas
molekulārajā un šūnu bioloģijā, viņš pameta zinātni, kļuva par dejotāju un devās uz Parīzi mācīties deju pie Rutas Bārnsas (Ruth
Barnes) un Annes Korenas (Anne Koren).
K. Leruā ir horeogrāfs un filozofs vienlaicīgi, teorētisku formulu piemērotājs praksē. K. Leruā strādā ar humoru un zināšanām,
nekad neatkārtojoties. Viņš strādājis gan soloprojektos, gan kolektīvos iestudējumos, mainījies lomām ar citiem horeogrāfiem. K.
Leruā bijušas gan izrādes, gan lekcijas un teksti, kas, atraujot uzmanību no ķermeņa, pārvērš deju kritikā. Savukārt, citreiz
ķermenis ir nepārtrauktā transformācijas procesā un iespēj vairāk nekā teorija.
Kopš 1992. gada K. Leruā dzīvo Berlīnē, līdz 1997. gadam viņš uzstājās kopā ar starpdisciplināro grupu "Detektor". 1994. gadā ar
mūziķi A. Birntraumu un gaismu mākslinieci Silviju Garo viņš izveido kompāniju "Le Kwatt", ar kuru īsteno vairākus projektus:
“Narcisse Flip” (1994 - 1997), “Blut et Boredom” (1996), “Self-Unfinished” (1998).
1998. gadā vairāki horeogrāfi, dejotāji, videomākslinieki, teorētiķi un mūziķi tika uzaicināti piedalīties kopīgā divu nedēļu ilgā
izpētes projektā “namenlos” par ķermeņa tēlu un reprezentāciju.
1999. gadā K. Leruā izveido savu neatkarīgu mākslinieku apvienību "in situ production", aicinot horeogrāfus, dejotājus,
videomāksliniekus, teorētiķus strādāt pie eksperimentāla projekta "E.X.T.E.N.S.I.O.N.S.".
2003. gadā Latvijas Mūsdienu dejas centrs sadarbībā ar Latvijas Jaunā teātra institūtu organizēja Ksavjē Leruā viesošanos Rīgā ar
izrādi "Apstākļu produkts".
www.podewil.de

uz augšu


ZVIEDRIJA

Cirkus Cirkor, Norsborga
Cirkus Cirkör ir jaunā cirkus grupa, kas savu darbību uzsāka 1995. gadā ar vēlmi iziet ārpus zināmo izpildītājmākslu robežām un,
izmantojot jaunā cirkus kultūras piedāvātās iespējas, iezīmēt Zviedriju mūsdienu cirkus pasaules kartē. Šodien Cirkus Cirkör ir
kļuvis par Skandināvijas cirka mākslinieku un atbalstītāju tikšanās centru ar savām cirka telpām, kur tiek organizētas apmācibas
cirka māksliniekiem, skolu jauniešiem, dažādas meistardarbnīcas un starptautiskas viesizrādes.
2001. gadā Cirkus Cirkor piedalījās Homo Novus festivālā ar jaunā cirkus izrādi "Trix".
www.cirkor.se

uz augšu
 

Jana Lauversa kompānija

Izrāžu skate. Pavasaris 2013

Homo Novus - raksti un recenzijas
 
 
 
     
 
X
Su Mo Tu We Thu Fr Sa