Drukāt
Cameriga / teĆ¢tris
Rimini Protokoll (Vācija / Šveice)

Sestdien, 24. septembrī plkst.19.00, 20.00 un 21.00

Svētdien, 25. septembrī plkst. 19.00, 20.00 un 21.00

 

Bijusī Rīgas Domes ēka
Kr.Valdemāra ielā 3

 

Pēc trīs mēnešiem Maskavas forštates teritoriju rotās 13 jaunas novērošanas kameras, kas nodrošinās pastāvīgu drošību ielās un tuneļos - tā sauktajās ā€žizģērbtuvēsā€. Šīs kameras pievienosies pagaidām vienīgajai Maskavas ielas tunelī, kuras funkcija ir novērst uzbrukumu.

 

Veikali rūpējas par preču drošību, filmējot cilvēku darbības pat pielaikošanas kabīnēs. Rīgas skolēni var nesatraukties, ka videokameras acs tos atstās novārtā. Līdz 2007. gadam 83 Rīgas skolas tiks nodrošinātas ar video novērošanas kamerām.

 

Arī bijušās Rīgas domes ēku rotā divas kameras, kas dienu un nakti novēro apkārtni. Sargi uniformās krustu šķērsu izsoļo pamestās telpas. Viņi sargā iztukšotās valsts reprezentablās ēkas apvalku.

Kādreiz šeit viens otram pretī sēdēja pieteikumu iesniedzēji un izskatītāji, tika slēgti līgumi, krājās dokumentu grēdas. Tagad telpas ir pamestas, pulkstenis ir apstājies. Kādā stūrī novietoti satīti karogi. Taču drīz ēka atkal tiks atdzīvināta.

 

Ēka ir celta 1913. gadā bankas vajadzībām, 30. gados tā bija Ārlietu ministrija un prezidenta Kārļa Ulmaņa apartamenti, savukārt Padomju varas gados ā€“ Latvijas Komunistiskās partijas Centrālā komiteja. Līdz 2003.gadam, kad māja tika atstāta, tā bija Rīgas domes pārziņā. Šobrīd ēka ir tukša, taču vairāk nekā simts kabinetos vēl aizvien jūtamas neskaitāmo komisiju atstātās pēdas.

 

Rimini Protokoll trijotne ar novērotāju un novēroto palīdzību veiks nelielu eksperimentu lielajā mājā un uzdos jautājumus par atklātību, privātumu un to ierobežošanu.

 

Ceturtdien, 15.septembrī plkst. 15.00

Rimini Protokoll atklātā lekcija

RIXC Mediju telpa, 11. Novembra krastmala 35

Angliski

Ieeja bezmaksas

Rimini Protokoll atklātajā lekcijā aicināti piedalīties visi tie, kurus interesē svaigākās un ekstrēmākās mūsdienu mākslas prakses Eiropā; teātra, telpas un sabiedrības apmēri, robežas un iespējas. Lekcijas laikā Rimini Protokoll mākslinieki iepazīstinās ar savām darba metodēm, idejām un projektiem.


Rimini Protokoll

Vācu un šveiciešu režisoru trio Rimini Protokoll atkārto to pašu cilvēkizpētes darbu, ko sešdesmitajos gados etnologi un antropologi veica Āfrikā un Austrālijā. Atšķirība ir tā, ka viņi to dara mūsdienu lielpilsētās, kur pēta konkrēta rajona iedzīvotājus vai kādas jomas speciālistus, un ar šiem pētījumiem strādā teātra teritorijā. Festivāla laikā Rimini Protokoll trijotne vada meistardarbnīcu astoņpadsmit teātra, dejas un mediju mākslas profesionāļiem no 9 Austrumeiropas valstīm un speciāli festivālam Homo Novus veido jaunu ā€žRīgas izrādiā€ ā€“ refleksiju par pieredzi mūsu pilsētā un tās iedzīvotājiem.

 

Rimini Protokoll mākslinieki Helgarda Hauga, Stefans Kegi un Daniels Vecels satikās Gīsenes universitātē Vācijā, kur studēja teātra teoriju un praksi. Šodien mākslinieku radošās aktivitātes aptver teātri, lasījumus, instalācijas, multimediālus, sociāli politiskus un pētniecības projektus. 

 

No 2000. līdz 2003. gadam trio īstenoja projektu ā€žSpeciālistu Triloģijaā€ - teātri, kurā profesionālu aktieru vietā darbojas citu jomu jeb ā€ždzīves teātraā€ profesionāļi ā€“ četras veco ļaužu nama iemītnieces izrādē par pirmās formulas sacīkstēm un viņu pašu pieredzi ar ātrumu; pieci tīņi, kas dalās savā sajūsmā par ieročiem un šaušanu; pieci nāves eksperti, kas stāsta par darbu, kas saistīts ar nāvi un apbedīšanu.

 

Belģu Kunsten Festivaļ des Arts laikā Rimini Protokoll radīja ā€œSpeciālo Pusnakts Aģentūruā€ - 23 īsu monologu sēriju, kurā pilsētas iedzīvotāji stāsta par sevi. Gadu vēlāk tajā pašā festivālā viņi iestudēja izrādi Sabenation. go home & follow the news! ā€“ rekonstrukciju par beļģu nacionālo aviokompāniju Sabena, kuras apzinātā bankrota procedūra bija milzu trieciens nacionālajai pašapziņai. Tikko mākslinieki beiguši darbu pie projekta par diplomātijas un starptautisko attiecību teātri un kultūras atšķirībām pasaulē, kā arī uzveduši laikmetīgu versiju par vēsturisko Šillera drāmu ā€žValenšteins.

 

ā€žRimini Protokoll uz skatuves dokumentē īsto dzīvi tā, kā neviens teātris līdz šim to nav darījis vai varējis izdarīt. Šīs izrādes ir ļoti spēcīgas. To spēks slēpjas faktā, ka starp personu un lomu parādās plaisa ā€“ un līdz ar to arī riska apzināšanās, ka dzīve varētu ņemt virsroku pār teātri, savukārt teātris - zaudēt kontroli pār sevi.ā€ The Frankfurter Rundschau

Septembris

P

O

T

C

P

S

Sv

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 


hspace=0
Atpakaļ   Uz augšu