Arhīvs

Homo Novus’97
Homo Novus’95


1999

HN'99 Pārskata katalogs

(Acrobat PDF versija - 0,75 MB)


Homo Novus’97

Starptautiskais Jaunā teātra festivāls HOMO NOVUS ’97
Tēma – jaunā režija
23 izrādes

Igauņu spēles. Kāzas (P. Jallaks),  rež. Pēteris Jallaks                “Van Krahl” teātris Tallina, Igaunija
Divkauja (A. Čehovs), rež. Lauris Gundars                                                Pērnavas teātris, Igaunija P.S.Lieta.O.K. (S. Paruļskis), rež. Oskars Koršunovas                                 Lietuvas Akadēmiskais drāmas teātris, Viļņa
Sieviete smiltīs (K.Abe, O.Ņikiforovas dram.), rež. Vladimirs Petrovs           Omskas Drāmas teātris, Krievija
Auksti un karsti (F.Krommelinks),  rež. Jeļena Ņevežina      “P.Fomenko Meistardarbnīca”, Maskava, Krievija
Kāzas (A. Čehovs), rež. Pjotrs Fomenko                                           “P.Fomenko Meistardarbnīca”, Maskava, Krievija
Provinciāļa Pēterburgas diensgrāmata
(M.Saltikovs-Ščedrins), rež.  Grigorijs Kozlovs                            Teātris “Baltijskij dom”, Pēterburga,
Krievija
Bīstamie sakari (K.Hemptons), rež. Kārlis Auškāps                                                              Dailes teātris, Rīga,  Latvija
Vīrs, kurš pārgāja Konstances ezeram (P.Handke), rež. Dž.Dž. Džilindžers                           Dailes teātris, Rīga, Latvija
Simbelīns (V.Šekspīrs), rež. Anna Eižvertiņa                     Neatkarīgais studijteātris “Skatuve”, Rīga, Latvija
Terēza Rakēna (L.Razumovska, pēc E.Zolā romāna mot.), rež.Mihails Gruzdovs                     Dailes teātris, Rīga, Latvija
Kaija (A.Čehovs), rež. Alvis Hermanis                                                                       Jaunais Rīgas teātris, Latvija
Mans nabaga Marats (A.Arbuzovs), rež. Alvis Hermanis                                                      Jaunais Rīgas teātris, Latvija
Tunelis (E.Sabato), rež. Viesturs Kairišs                                                                            Jaunais Rīgas teātris, Latvija
Jaunava Kristīna (M.Eliade), rež. Viesturs Kairišs                                                               Jaunais Rīgas teātris, Latvija
Nāves deja (A.Strinbergs), rež. Romans Kozaks                         Rīgas Krievu drāmas teātris, Latvija
Istaba (variācijas par Ž.P. Sartra tēmu), rež. Zane Kreicberga                      Neatkarīgais studijteātris “Skatuve”, Rīga, Latvija
Brāļi Karamazovi (F.Dostojevskis), rež. Pēteris Krilovs                      LKA aktieru diplomdarba izrāde
Mani mīl Šekspīrs (Šekspīra soneti), rež. Māra Ķimele                                                  Neatkarīgais projekts
Kuņas dēls (J. Rozītis)                                          Neatkarīgais studijteātris “Skatuve”, Rīga, Latvija
Baltās laulības (T.Ruževics), rež. Regnārs Vaivars                      Neatkarīgais studijteātris “Skatuve”, Rīga, Latvija
Rolstein on the Beach (H. Lediņš, K.Rolšteins), rež. Regnārs Vaivars                           Neatkarīgais projekts

Festivālā piedalījās 43 ārzemju viesi no 13 valstīm – Baltkrievijas, Dānijas, Gruzijas, Horvātijas, Igaunijas, Krievijas, Lietuvas, Polijas, Rumānijas, Somijas, Ungārijas, Vācijas un Zviedrijas. Akreditēti 38 žurnālisti.Izrādes notika Valmieras teātrī un četros Rīgas teātros. Festivāla paralēlā programma: - latviešu - somu jauno scenogrāfu izstāde SCENOBOX 2000,  - ZA rīkotā konference “Sakrālais un profānais mūsdienu teātrī”, - akcijas, veltītas vairākiem bohēmas gadu desmitiem latviešu kultūrā,- diskusijas - Baltijas jūras valstu informācijas struktūras “Baltic Circle” trešā tikšanās.
Festivāla atbalstītāji - Sorosa fonds - Latvija, LR Kultūras ministrija, Latvijas Kultūras akadēmija, Rīgas Krievu drāmas teātris, asociācija “Režisors”.
Sponsori – Silikons, Rhino Design, Pepsi, viesnīca Latvija, RICOH, CIDO, Staburadze, Klondaika, HOOPER’S HOOCH.
– Diena, Fokuss, Dienas bizness, Vakara ziņas, Rīgas Balss,  radio – SWH, RADIO RĪGAI,  FM 99,5.
“Te atbraukušie kopējā korī apgalvoja: tagad mēs zinām, ka arī Latvijā noris intensīva un moderna teātra dzīve, jo līdz šim mūsdienu Latvija Eiropas teātra kartē bijis “melnais pleķis”. Var to droši saukt par Latvijas tēla veidošanu, kā gan savādāk! Šāds festivāls obligāti nepieciešams arī nākotnē, jo tas uzrāda attīstības iespējas – festivāls ir neformāls, dabisks, procesus atspoguļojošs un, galvenais, “darba dunas” skate, nevis reprezentatīviem mērķiem kalpojošs reklāmpasākums.” (N.Naumanis “Ir nepieciešams arī nepieciešamais.” Diena, 30.10.1997.)

augšup



HOMO NOVUS ’95
Baltijas teātru festivāls Homo Novus’95
Daugavpils teātris, 1995. gada  20. - 26. marts
Festivāla iniciators – Pēteris Krilovs.
Tēma - aktieru apmācība un sagatavotība mūsdienu teātrim. - studentu mācību darbi un diplomdarbi, dalībnieki - 7 aktierkursu studenti no Baltijas valstīm un Krievijas:
G. Abramova “Ekspresīvās plastikas klase” (Maskavas Dramatiskās Mākslas skola),
Viļņas Jaunatnes teātra studija,
Kauņas Valsts drāmas teātra studija, Tallinas Pedagoģiskās universitātes Mākslas fakultātes režisoru kurss. Viesi - pedagogi - G. Abramovs (horeogrāfs, Maskava), M. Coners (režisors, aktieris, Šveice), V. Ivanovs (teātra zinātnieks, Maskava).
Festivāla ietvaros Daugavpils teātrī notika plaša Latvijas Mākslas akadēmijas studentu - scenogrāfu instalāciju izstāde. Katru dienu dalībniekiem - aktieriem tika piedāvātas dažādas meistardarbnīcas, diskusijas. Tika izdota speciāla festivāla avīze. 
Organizētāji - Daugavpils teātris, LR Kultūras ministrija, Pasaules Brīvo Latviešu apvienība, Sorosa fonds - Latvija, Daugavpils Pilsētas dome, Daugavpils Rajona valde.

augšup